Prom Space

EntriesAbout


Overview

Welcome to my territory !


Menyepi.
Sunday, June 15, 2014 | 0 comments
Assalamualaikum adik-adik. Haa ni lah padah tak dapat pergi jadi AJKO untuk minggu orientasi matrik perak awesome pergh tu. Berangan jugak nak pegang mikrofon nak sahut dan menjerit "Hai adik adik" dalam satu dewan. Tapi takpelah tak kesampaian. Sedih? Hmm agak ah.

Lama kan tak update blog? Sebenarnya ada je wifi area matrik cuma masa tu tak ada. Faham tak? Bagus. Buat yang taktahu aku pursue studies kat mana lepas spm, aku baru je tamat matrik. Bangga ke tak? Of course lah bangga sebab di usia muda dah nak degree dah itewww. Semangat tak? Hahahahaha.

Hidup dekat matrik penuh dugaan, onak duri, rintangan dan semua macam mende yang menyebabkan aku hampir tiap-tiap hari terase nak balik rumah walaupun tak. Dulu berangan tau nak pergi sambung mengaji dekat aussie tapi dah dekat matrik pun dia punya kempunan nak balik tu punyalah tinggi apatah lagi kalau duduk dekat aussie. Boleh bayangkan tak? Bagus.

8 bulan dekat matrik ((kalau tak silap)) sangatlah singkat. Hidup dekat matrik bukan nightmare seperti yang disangka okay. Hidup dekat matrik sangatlah indah. Buat assignments, tutor, lab report. Rindu sangat. Nampak tak menipu dekat situ? Kawan-kawan dekat matrik adalah salah satu faktor kenapa moment indah aku terpahat dekat matrik. Aku dulu dekat sekolah jujur kuakui takde pun kawan yang sanggup kongsi masalah, suka dan duka, takde pun crush hahaha betul ni, takde pun masa nak belajar serious macam dekat matrik. Ni betul tak tipu. Bersyukur sangat ada classmate(s) F2T9 yang sangat memahami sesangat sangatnya tahap infiniti yang sentiasa bantu aku dari sem satu sampai sem dua. Dan buat roomates terchinthor eli dan farhan dan jiran sebelah tak dilupakan jugak. Aku banyak berubah jadi better than before masa sem 2 sumpah wa cakap. Perubahan tu tak lain tak bukan sebab jiran tetangga lah yang selalu ada masa susah dan senang walaupun kekadang tu sakit hati tapi tak simpan pun dalam hati hihihi.

Sekarang dah habis matrik. Duduk rumah je itewww nak kerja lepas tangguh pastu tangguh dan tangguh. Duduk rumah tengok tv, makan, tidur pastu bangun balik. Ini bukan life ini namanya lifeless. Masa dekat matrik sibuk angau nak duduk dekat rumah masa final sem. Tapi sekarang dah duduk dekat rumah, sibuk nak balik matrik. Nampak tak permainan? Aku pun tak faham.

Ramadhan Kareem bakal menjelma. Alhamdulillah dapat lah aku bersahur, berbuka, berterawih bersama keluarga tercinta hihihi tapi rindu jugak nak buat semua tu dengan bebudak matrik. Hmm ish ish asik asik matrik -,-

Aku pun dah taknak berleter sebab takde pun orang nak baca hahaha. Lagi berapa bulan nak sambung degree. Harapan nak dapat kos chemical engineering sangatlah tinggi cuma aku hanya mampu tunggu dan redha.


Hidup akan sentiasa indah kalau kita selalu ingatkan Allah di mana jua kita berada. Hari ni ingat tak nak angkat tangan bersyukur dan sebut alhamdulillah? Kalau belum buatlah sekarang tanda kita bersyukur atas semua nikmatNya.







Older Post | Newer Post